bip.gov.pl
A A A K

SmodBIP

Statut jednostki

Statut Centrum Usług Wspólnych w Zielonce

§ 1

  1. Centrum Usług Wspólnych w Zielonce zwane dalej „Centrum” jest jednostką organizacyjną Miasta Zielonka działającą w formie jednostki budżetowej.
  2. Siedziba Centrum mieści się przy ul. Literackiej 20 w Zielonce.

§ 2

Centrum działa w szczególności na podstawie:

  1. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 40),
  2. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.),
  3. ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz.U z 2023 r. poz. 120 z późn.zm.),
  4. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U z 2022 r. poz. 530),
  5. ustawy z dnia / września 1991 r. o systemie oświaty (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 2230 z późn.zm.),
  6. ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych ( t.j. Dz.U z 2023 r. poz. 1400),
  7. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U z 2023 r. poz.900),
  8. ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3 (t.j. z 2023 r. poz.204 z późn.zm.),
  9. ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U z 2023 r. poz.901),
  10. ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz.2393),
  11. niniejszego statutu.

§ 3

Centrum zostało utworzone w celu prowadzenia wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej jednostek, o których mowa w art. 10a ustawy o samorządzie gminnym.

§ 4

  1. Centrum jako jednostka budżetowa Miasta Zielonka, prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych, ustawie o rachunkowości oraz przepisach wykonawczych dotyczących jednostek budżetowych.
  2. Za prawidłową gospodarkę finansową, o której mowa w ust. 1 odpowiedzialność ponosi Dyrektor Centrum.
  3. Podstawą gospodarki finansowej Centrum jest roczny plan finansowy stanowiący część budżetu Miasta uchwalonego przez Radę Miasta Zielonka.
  4. Księgowość Centrum jest prowadzona na zasadach przewidzianych dla jednostek budżetowych.
  5. Gentrum realizuje swoje zadania przy pomocy głównego księgowego i pozostałych pracowników.

§ 5

  1. Działania Centrum w zakresie obsługi administracyjnej i organizacyjnej obejmują:
    1. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, likwidacją szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto Zielonka;
    2. prowadzenie spraw z przygotowywaniem zezwoleń na założenie szkoły publicznej/przedszkola/innej formy wychowania przedszkolnego przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną;
    3. prowadzenie spraw związanych z nadawaniem i cofaniem szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;
    4. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
    5. naliczanie, rozliczanie dotacji podmiotowych na rzecz niepublicznych placówek oświatowych wpisanych do ewidencji Miasta Zielonka;
    6. przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń dotyczących oświaty i wychowania;
    7. prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego;
    8. prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem projektów arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli;
    9. prowadzenie spraw dotyczących powierzenia stanowiska dyrektora, wicedyrektora;
    10. prowadzenie spraw związanych z ocenianiem pracy dyrektorów szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Zielonka;
    11. <1i>prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród dyrektorom szkół i przedszkoli;
    12. prowadzenie spraw związanych z kontrolowaniem obowiązku nauki;
    13. prowadzenie spraw związanych z kontrolowaniem obowiązku nauki;
    14. prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kształcenia młodocianych;
    15. prowadzenie spraw związanych z dowozem uczniów z niepełnosprawnościami;
    16. współpracę z Urzędem Miasta Zielonka, szkołami i przedszkolami w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych;
    17. współpracę ze szkołami, przedszkolami i placówkami niepublicznymi w zakresie realizacji zadań związanych z Systemem Informacji Oświatowej;
    18. sporządzanie wniosków o pozyskiwanie środków z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej;
    19. sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminu oraz wynikach nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratora oświaty.
  2. Działania Centrum w zakresie obsługi kadrowej i płacowej jednostek obsługiwanych obejmują:
    1. prowadzenie akt osobowych pracowników Centrum oraz dyrektorów placówek obsługiwanych,
    2. rozliczanie wynagrodzeń i innych należności z tytułu zawartych stosunków pracy i umów cywilno - prawnych,
    3. ewidencjonowanie danych o wynagrodzeniach.
    4. prowadzenie akt osobowych pracowników Centrum oraz dyrektorów obsługiwanych jednostek;
    5. prowadzenie obsługi kadrowej pracowników obsługiwanych placówek, w zakresie sporządzania umów o pracę, świadectw pracy, zmiany warunków zatrudnienia, pism dotyczących rozwiązania umowy o pracę, przyznania nagród jubileuszowych, udzielenia urlopów dla poratowania zdrowia, bezpłatnych, macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich i wychowawczych.
    6. kompleksową obsługę naliczania i wypłacania wynagrodzeń oraz innych należności z tytułu zawartych umów cywilno-prawnych w Centrum i obsługiwanych jednostkach;
    7. prowadzenie spraw związanych z rozliczeniami z ZUS i Urzędem Skarbowym,
    8. ewidencjonowanie danych o wynagrodzeniach.
  3. Działania Centrum w zakresie obsługi finansowej jednostek obsługiwanych obejmują:
    1. obsługę finansowo-księgową Centrum i jednostek obsługiwanych;
    2. prowadzenie gospodarki finansowej Centrum oraz jednostek obsługiwanych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach publicznych oraz przepisami wykonawczymi;
    3. monitorowanie i kontrolę realizacji planów finansowych obsługiwanych jednostek;
    4. sporządzanie dla każdej z jednostek odrębnie wymaganych sprawozdań finansowych i budżetowych;
    5. prowadzenie obsługi finansowo-księgowej dotacji celowych otrzymywanych przez Miasto Zielonka na realizację zadań oświatowych,
    6. współpracę z dyrektorami obsługiwanych jednostek w zakresie sporządzania projektów planów finansowych tych jednostek;
    7. prowadzenie obsługi finansów-księgowej innych zadań zleconych przez Burmistrza Miasta Zielonka.
  4. W ramach wspólnej obsługi jednostek obsługiwanych Centrum wykonuje w pełni obowiązki w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości.

§ 6

  1. Organem tworzącym Centrum jest Rada Miasta Zielonka.
  2. Bezpośredni nadzór nad Centrum sprawuje Burmistrz Miasta Zielonka.

§ 7

  1. Pracami Centrum kieruje Dyrektor.
  2. Dyrektor zarządza i reprezentuje Centrum na zewnątrz.
  3. Dyrektora Centrum zatrudnia i zwalnia Burmistrza Miasta Zielonka.
  4. Dyrektor Centrum jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy i wykonuje wszystkie czynności wynikające ze stosunku pracy wobec pracowników Centrum.

§ 8

Szczegółową organizację i zasady funkcjonowania Centrum określa regulamin organizacyjny opracowany przez Dyrektora Centrum.

§ 9

Zmian w statucie dokonuje się w trybie właściwym do jego uchwalenia.

§ 10

Centrum używa pieczęci podłużnej o treści „Centrum Usług Wspólnych w Zielonce”.



Opublikował: CUW Zielonka
Publikacja dnia: 08.12.2024
Podpisał: Anna Hrynkiewicz
Dokument z dnia: 25.11.2019
Dokument oglądany razy: 3 212