To jest wersja archiwalna z dnia 25.11.2019, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja
Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja
Statut jednostki
Statut Centrum Usług Wspólnych w Zielonce
§ 1
- Centrum Usług Wspólnych w Zielonce zwane dalej „Centrum” jest jednostką organizacyjną Gminy Zielonka działającą w formie jednostki budżetowej.
- Siedzibą Centrum jest Miasto Zielonka.
§ 2
Centrum działa w szczególności na podstawie:
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 446 z późn.zm.)
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.)
- ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1047)
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 902)
- ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tj. Dz.U. z 2015 r., poz. 2156 z późn. zm.)
- ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 157)
- niniejszego statutu.
§ 3
- Centrum zostało utworzone w celu prowadzenia wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej jednostek, o których mowa w art. 10 a ustawy o samorządzie gminnym.
- Centrum prowadzi obsługę, o której mowa w ust.1, nie naruszając postanowień art. 10 c ustawy o samorządzie gminnym.
§ 4
- Centrum jako jednostka budżetowa Gminy, prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych, ustawie o rachunkowości oraz przepisach wykonawczych dotyczących jednostek budżetowych.
- Za prawidłową gospodarkę finansową, o której mowa w ust. 1 odpowiedzialność ponosi Kierownik Centrum.
- Podstawą gospodarki finansowej Centrum jest roczny plan finansowy stanowiący część budżetu Gminy uchwalonego przez Radę Miasta Zielonka.
- Księgowość Centrum jest prowadzona na zasadach przewidzianych dla jednostek budżetowych.
- Centrum realizuje swoje zadania przy pomocy głównego księgowego i pozostałych pracowników.
§ 5
- Działania Centrum w zakresie obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej jednostek organizacyjnych zaliczonych do sektora finansów publicznych Gminy Zielonka, obejmują:
- prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, likwidacją szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Zielonka,
- przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły, przedszkola oraz żłobka lub placówki publicznej przez osoby prawne i fizyczne,
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem i cofaniem szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej,
- prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
- opracowywanie projektów uchwał dotyczących oświaty,
- koordynowanie prac związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
- prowadzenie spraw związanych z powierzeniem stanowiska dyrektora, wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego szkoły lub placówki,
- wykonywanie zestawień statystycznych oraz sporządzanie wymaganych sprawozdań ustalonych w odrębnych przepisach,
- prowadzenie spraw związanych z dofinasowaniem dokształcania zawodowego nauczycieli,
- obsługa prawna jednostek obsługiwanych.
- Działania Centrum w zakresie obsługi kadrowej Centrum i jednostek obsługiwanych obejmują:
- prowadzenie akt osobowych pracowników Centrum oraz dyrektorów placówek obsługiwanych,
- rozliczanie wynagrodzeń i innych należności z tytułu zawartych stosunków pracy i umów cywilno - prawnych,
- ewidencjonowanie danych o wynagrodzeniach.
- Działania Centrum w zakresie obsługi finansowej obejmują:
- zapewnienie obsługi finansowo księgowej Centrum i jednostek obsługiwanych,
- prowadzenie gospodarki finansowej Centrum oraz jednostek obsługiwanych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach publicznych oraz z przepisami wykonawczymi dotyczącymi jednostek budżetowych,
- planowanie zadań, statystyka oraz sporządzanie dla każdej jednostki odrębnie wymaganych sprawozdań finansowych i budżetowych oraz rozliczeń w zakresie zadań rzeczowych, funduszu płac, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- współpraca z kierownikami jednostek obsługiwanych w zakresie sporządzania planów finansowych tych jednostek,
- rozliczenie oraz kontrola dotacji na rzecz niepublicznych szkół i przedszkoli.
- W ramach wspólnej obsługi, Centrum wykonuje obowiązki w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości jednostek obsługiwanych.
§ 6
- Organem tworzącym Centrum jest Rada Miasta Zielonka.
- Bezpośredni nadzór nad Centrum sprawuje Burmistrz Miasta Zielonka.
- Pracami Centrum kieruje Kierownik.
- Kierownik zarządza i reprezentuje Centrum na zewnątrz.
- Kierownika Centrum zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta Zielonka.
- Kierownik Centrum jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy i wykonuje wszystkie czynności wynikające ze stosunku pracy wobec pracowników Centrum.
§ 7
§ 8
Szczegółową organizację i zasady funkcjonowania Centrum określa regulamin organizacyjny opracowany przez Kierownika Centrum.
§ 9
Zmian w statucie dokonuje się w trybie właściwym do jego uchwalenia.
§ 10
Centrum używa pieczęci podłużnej o treści „Centrum Usług Wspólnych w Zielonce”.
Opublikował: Anna Hrynkiewicz
Publikacja dnia: 25.11.2019
Podpisał: Anna Hrynkiewicz
Publikacja dnia: 25.11.2019
Dokument z dnia: 25.11.2019
Dokument oglądany razy: 3 170